Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Vision

På Astrup Skole arbejder vi med elever med vidtgående generelle indlæringsvanskeligheder. Vi skal i de fleste tilfælde finde andre indgangsvinkler til læring end i den almene folkeskole. Vi tager udgangspunkt i neuropædagogik, og med indsigt i hjernens funktioner arbejder vi på at skabe de bedste forudsætninger for at understøtte og fremme læring, udvikling og selvhjulpenhed for vore elever med funktionsnedsættelser.

For en stor del af skolens elever er der behov for, at vi anvender forskellige metoder for at åbne op for læring, hvor bl.a. pædagogisk massage og rideterapi kan bidrage til, at elever bliver læringsparate. Vi bestræber os på at møde den enkelte elev lige præcis der, hvor eleven skal mødes – på elevens egne betingelser - og optimerer læringsprocesserne ud fra dette. Elever med særlige behov har brug for voksne med særlige kompetencer. Med afsæt i disse kompetencer arbejder vi med fokus på elevernes udvikling og faglighed.

Gennem en individuelt tilpasset og helhedsorienteret undervisning sigter vi mod:

- At udvikle det enkelte barn personligt, socialt og fagligt
- At den enkelte udvikles til at kunne indgå i samfundet og voksenlivet, både på egne og fælles præmisser